7 neįprasti (bet nuostabūs!) patarimai geriau išsimiegoti

Mes visi esame užmigę tūkstančius kartų, bet visgi būna naktų, kai tiesiog gulime lovoje ir spoksome į lubas, lyg būtume pamiršę, kaip jos atrodo. Iš tiesų, miegant trumpiau nei septynias valandas per naktį, suaugusiems žmonėms kyla pavojus pasireikšti daugybei neigiamų šalutinių poveikių, pavyzdžiui: depresijai, širdies ligoms, užmaršumui, sulėtėjusiai reakcijai ir aukštam kraujospūdžiui. Internete ieškoti „patarimų geresniam miegui“ nelabai veiksminga – mes visi žinome nuobodžias pagrindines taisykles: išjunkite šviesą, išsimaudykite karštoje vonioje, prieš miegą negerkite alkoholinių gėrimų ir t.t., ir panašiai.

 

Miegas daug įdomesnis nei tiesiog – tai. Tik nesuprask mūsų klaidingai –  išvardinti patarimai tikrai galioja. Sprendimas gali būti tiesiog įsigyti gerą čiužinį, tokį kokį siūlme mes - Napsie. Jei miegosi ant tinkamo čiužinio tau nereikės gaišti laiko interneto palybėse ieškant patarimų, kaip užmigti (spėjame, kad jau bandei ne vieną ir ne 10 kartų). Visgi, jei dar neturi Napsie ir niekaip nesumerki akių, štai 7 patarimai, kurie tau leis užmigti ir miegoti ilgesnį laiką.

 

1.   Atsikratyk mėlynos šviesos :

 Iš tiesų – elektriniai prietaisai išskiria įprastą baltą šviesą, kurioje yra energizuojančios mėlynosios šviesos, dėl kurios būna sunkiau užmigti. Bet nesijaudink, tai visai nereiškia, kad turi padėti savo telefoną į šalį, valandą prieš miegą. Nagi, kas taip daro? Vietoj to, nustatyk savo telefoną nakties režimu (funkcija galima naujausioje IOS operacinės sistemos versijoje, ir ekrano šviesos taps šiltesnės, ne tokios mėlynos. Arba, savo nešiojamajame kompiuteryje įdiek programą  „F.lux“ (ei... – ji nemokama!)  Šiltesnės spalvos šviesa atpalaiduoja ir mažina įtampą akims. Ir vis dėlto, tai nepadės nugrimzti į miegą, jei pusę nakties naršysi socialiniuose tinkluose.

2.   Įkvėpk – iškvėpk:

Ar esi kada nors girdėjęs apie „4 - 7 - 8“ metodą? Tai triukas, padėsiantis tau kelioms minutėms užsnūsti. Pirma, per burną iškvėpk visą orą. Užčiaupk burną ir per keturias sekundes įkvėpk oro per nosį. Septynioms sekundėms užlaikyk kvėpavimą, tada iškvėpk orą per aštuonias sekundes. Kartok tai, kol užmigsi.

3.   Miegok nuogas:

Mantra „nuogi ir laisvi“ ne tik padės sutaupyti pižamą, bet taip pat padidins miego džiaugsmą ir kokybę, jau neminint galimybės dažniau pasimėgauti intymiomis akimirkomis :)  Išsilaisvinus iš pižamos „pakuotės“, kūno temperatūra natūraliai sumažėja. Atsivėsinus tampa lengviau greičiau užmigti ir nekentėti nuo nemigos

 

4.    Apmąstyk dieną:

Apgalvok viską, ką šiandien teko nuveikti. Pradėk nuo ryto ir prisimink visus šios dienos įvykius, kuo detaliau. Protinės pastangos viską prisiminti vargina smegenis ir dėl to tampate mieguisti.

 

5. Geriau būti saugiems nei alkaniems

Jei jau esi lovoje ir svajoji apie kiaušinienę su kumpiu pusryčiams, besistengdamas užmigti greičiausiai užtruksi kelias valandas. Nekankinksavęs. Lengvas užkandis su kiek įmanoma mažiau baltymų valandą ar dvi prieš miegą nepakenks tavo vasarinėms formoms, bet paskatins smegenis imti gaminti serotoniną, raminantį neuromediatorių.

 

6. Pertvarkyk savo miegamąjį

Storos užuolaidos? Yra. Grynas oras? Yra. Švari patalynė ? Yra. Miegamąjį pertvarkyti geram miegui  –  būtina. Pasirūpink, kad miegamajame būtų tamsu, vėsu ir ramu ( jei Jūsų kaimynai pernelyg triukšmingi, gali panaudoti ausų kištukus). Taip pat atkreipk dėmesį į savo čiužinį. Net jei skamba neįtikėtinai, dažnai vartaliojimasis naktį mažiau priklauso nuo mūsų pačių, bet nuo to, ant ko miegame. Jei vis dar miegi ant to paties čiužinio kaip ir prieš dešimtmetį, tikriausiai atėjo laikas atsinaujinti.  Ir, beje, mes kaip tik turime tau tinkamą variantą (www.napsie.lt)

 

7.Gerk, kol užmigsi

Ne, mes nekalbame apie alų. Nors mes ir pažįstame žmonių, kurie užmiega jau po antro bokalo, sumerkti akis gali daug sveikesniu būdu, ir tu jo nusipelnei. Remiantis tyrimų rezultatais, geriant vyšnių sultis miegas gerėja, nes jose yra miego ir budrumo ciklo hormonų melatonino ir triptofano. Tai nereiškia, kad prieš miegą turi išmaukti litrą sulčių (ir tada visą naktį lakstyti į tualetą), verčiau vieną ar dvi stiklines išgerk dienos metu.

Geras miegas prasideda nuo gero čiužinio. Gali mumis tikėti, gali netikėti, bet tai, kaip patogiai praleisi naktį, priklauso nuo čiužinio kokybės: užmiegi lengvai, miegi ramiai ar vartaisi nuo šono ant šono visą naktį. Beje, mes turime čiužinį tobulai tinkantį tau. Gali jį išbandyti net 101 naktį, o jei netiks galėsi grąžinti. Žinoma, mes esame įsitikinę, kad jau po pirmos nakties ant Napsie suprasi, kas yra geras miegas. Sužinoti daugiau gali čia > (www.napsie.lt)